مطالب سگی: سگهای نگهبان: سنت برنارد
 
درباره وبلاگ


باسلام در این وبلاگ ما قصد داریم که همه چیز را در باره ی سگ ها در اختیار شما دوست داران سگ قرار دهیم.و علاوه بر آن پرس و جویی از صاحبان سگ داریم که برای شما قابل روئیت است. شما می توانید با عضو شدن در وبلاگ و خبر نامه باما در ارتباط باشید.لطفا با نظر دادن ,نظر خود را در باره ی وبلاگ بیان کنید و مارا در بهتر کردن وبلاگ کمک کنید.
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 98396
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 48
تعداد آنلاین : 1


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺩﺭ ﺑﺎﺭﻩ ي ﺳﮓ




سَنت برنارد سگي است بزرگ جثه و آرام كه در قرن 18 در نزد عموم معروفيت يافت و علت شهرت اين سگ نزد مردم نجات كوهنوردان گرفتار در ارتفاعات آلپ مي باشد .

پوشش :

متراكم، كوتاه، نرم و خواب آن نزديك به سطح بدن است .

رنگ :

پرتقالي ، قرمز ، سفيد با نقاطي بر روي بدن كه در رنگهاي شامل ، سفيد روي سر ، پوزه و سينه و دستها و پاها و در انتهاي دم و سايه هاي سياه بروي دست و گوشها .

خصوصيات :

بزرگ چثه ، سري پهن ، به همراه غبغبي بزرگ ، گوشها و چشمهاي با اندازه متوسط ، كتفهاي عضلاني .

نگهداري :

در سال اول زندگي نبايد بيش از اندازه وادار به تحرك بيش از حد شوند قدم زدنهاي منظم به مراتب از پياده روهاي طولاني براي آنها مفيدتر است . اين سگ نيازمند فضاي بسيار زيادي است .

 

خلق وخو

بسیار آرام و دوستانه می باشد . رفتار کودکان را به خوبی تحمل می کند و با آنها کنار می آید . سِنت بِرنارد به آرامی راه می رود . بسیار باوفا است و علاقه دارد تا صاحبش را خشنود سازد بدلیل داشتن جثه غول پیکر باید او را از سنین پایین اجتماعی کرد . آموزشها را به خوبی فرا می گیرد و بهتر است تا زمانی که هنوز جثه آن قابل کنترل می باشد مطیع بودن را به او آموخت . معمولاً بعد از خوردن آب و غذا ریزش آب از دهان طبیعی می باشد. سِنت بِرنارد همچنین دیدبان خوبی است .

مشکلات سلامتی  

سنت برنارد غالباً سگ سلامتی است اما بیماریهای قلبی ، مشکلات پوستی ، مشکل لگنی ، برگشتگی پلک پایین به درون چشم و معده درد قابل ذکر می باشد . از آنجا که سِنت بِرنارد مشکل ورم معده دارد بهتر است در ازای یک وعده غذای بزرگ از دو یا سه وعده غذای کوچک بهره گرفت .

شرایط نگهداری   

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد به شرطی که در طول روز فعالیت بدنی کافی داشته باشد . اصولاً در داخل خانه آرام است و یک حیاط کوچک مکان مناسبی را برایش فراهم می کند . می تواند در خارج از خانه نگهداری شود اما توجه داشته باشید که سِنت بِرنارد نسبت به آب و هوای گرم ، اتاق و ماشین گرم حساسیت دارد .

فعالیت بدنی         

پیاده روی های طولانی پیشنهاد می شود . نباید توله ها را قبل از آنکه استخوان بندیشان بطور کامل شکل بگیرد به ورزش و فعالیت بدنی زیاد ، وادار نمود . پیاده روز های کوتاه و بازی های منظم تا سن دو سالگی کافی می باشد .

آراستن  

هر دو نوع پوشش سِنت بِرنارد برای آراستن آسان می باشد . برس کشیدن و شانه زدن منظم و استحمام در مواقع ضروری پیشنهاد می شود . بهتر است به جای شامپو از صابون ملایم استفاه شود . چشمها باید مرتباً تمیز شود تا از عفونت آن جلوگیری شود . این نژاد دوبار در سال ریزش موی فصلی دارد .

 

                               

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 23 شهريور 1392برچسب:, :: 18:10 ::  نويسنده : maryam&elahe